måndag 29 augusti 2022

Projekt Hälsa och första veckan avklarad = mycket godkänt

 7 långa dagar har gått och första veckan genomförd av projekt hälsa. 6st träningspass blev det på 60 minuter eller ca 40 minuter effektiv träning. 10:14 dieten funkar bra, där jag nu låter sista måltiden styra tiden för fastan, alltså, räkna 14 timmar till frukost, det blir lättare så, framför allt för den sociala delen i vardagen som är mer än viktig. Ändrar även till 7dagar, fr 6 dagar fasta. Vita månaden har tjuvstartat och funkar bra, några kalla alkoholfria pilsner blev det under helgen, vilket funkar lika bra (försöker jag intala mig). Att undvika go'fika eller snacks var nog det värsta, då sötsuget hela tiden gör sig påmint. Dock märkte jag att det avtog efter träning, men kom snabbt tillbaka framför tv eller annan "sysslolös" aktivitet, så jag måste hålla mig sysselsatt när abstinensen sätter in. Maten har jag inte ändrat på, utan ätit som vanligt, 3 ggr om dagen, lite ute men det mesta hemmalagat, har dock undvikit pizza och hamburgare.

Jag har haft lite blessyrer, som ont i höger höft, smärtor under fot vid promenad, annars har det känts bra. Det är bättre att ha ont när man rört sig, än stillasittande och inte veta varför. Och blir det inte värre, så är det bara att köra på, då kommer det gå över.

Resultat: Ny matchvikt 75.6kg (-0.9) och mycket godkänt !!

Ändring i schemat:
6st träningsdagar i veckan (fr 5st)
10:14 Dieten. Sista måltiden bestämmer tiden till frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar