onsdag 21 september 2022

Swedbank under bevakning

 Swedbank är ett värdebolag inom Finans och handlas på LargeCap


Från tidigare rek Köp så ändrar jag mig till Behåll (bevaka). Riktkursen sänks till 151sek (157,95). Jag tror att verkligheten även kommer i kapp banksektorn, fast dom gynnas av högre räntor och uppbackning av Riksbanken som fortsätter att köpa upp svenska folkets bolån (s.k. säkerställda "bostads"-obligationer), för att skydda banksektorn. Hur som haver, så kommer även Swedbank att få det svettigt framöver, så jag säger Behåll/Bevaka.

Dagskursen ligger i positiv trend men jag ser ett motstånd vid 160sek, tveksam att den orkar över det, för att sedan sjunka tillbaka till den negativ trendkanalen och följa med börsen söder ut.

BullCase = Blå
BaseCase = Orange
BearCase = Röd
Riktkurs = Grön

Svart Streckad = Stöd Lång (>5år tillbaka i tiden) 

Om bolaget
Swedbank bedriver bankverksamhet. Banken erbjuder ett brett utbud av traditionella finansiella tjänster inom kapitalförvaltning och lånefinansiering, med störst verksamhet inom Norden och Baltikum. Kunderna består av privata aktörer samt medelstora- och stora företagskunder runtom hemmamarknaderna. Swedbank gick tidigare under namnet Sparbanken och har idag sitt huvudkontor i Sundbyberg.

 

Fundamental analys baseras på siffror från Börsdata, Graf från Hitta Kursvinnare och bolagsinfo från Avanza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar