måndag 16 januari 2023

Vecka 3 och 100:e träningspasset.

 2 veckor har passerat och 2 veckor återstår av min svarta månad utan socker i dess olika former, typ choklad och alkohol. Lägg till en 14 timmars fasta per dygn från söndag till fredag. Inte konstigt att humöret kan svikta lite, men det har gått förvånansvärt bra måsta jag säga. Jag har kommit på mig själv några gånger när jag irriterat mig på olika saker, men sansat mig i sista sekund, just  för att jag vet vad det bero på, och det jag utsätter mig för just nu. Helgen är självklart värst, och för mycket tv-tittande gör absolut inte saken lättare. Kroppen är en överlevare och kommer göra sitt yttersta för att motarbeta mitt hälsoprojekt. Att förlora vikt flaggas som risk, så har det varit i 10 000 år och så kommer det alltid att vara. Jag kämpade mig igenom 6st träningspass men lyckades bara skaka av mig 1hg, vilket jag inte känner mig helt nöjd med, inte när man går "all in", och verkligen försöker. Jag får försöka lite mera helt enkelt. Denna vecka, typ idag måndag, gör jag mitt 100:e träningspass och kommer att fira med en morot, Yiihaa! 

Vikt: 74,4kg (-0,1) 
Träningspass: 6 (99)

Idag håller Jänkarna stängt och stockholmsbörsen kommer säkert att waila upp och ner i total förvirring, när vi inte har någon ekonomi att ta rygg på. Min intra-indikator visar för mindre uppgång eller bättre än fredagens stängning (-0,35%), men vi har även tecken på att det börjar bli överköpt som kanske speglar dagens öppning, -0,30% vid skrivandes stund. 

Allokeringsindikator visar Nivå 7 och en portföljallokering med 65% aktier, vilket jag inte känner mig helt tillfreds med om jag skulle kliva in igen nu. Jag bestämde mig redan tidigt förra året att i stort sätt lämna aktiemarknaden pga. det osäkra makroläget, vilket var ett ganska bra beslut då, men sedan att inte kliva in igen när barometern slog om till köp blev ett dåligt beslut, nu efter att börsen och marknaden fick för sig att återhämta sig, jaja vi får väl se hur länge festen håller i sig denna gång.

Till sist, snälla Sverige, tacka nej till Nato och bryt alla diskussioner med Turkarna, visa lite jävla stolthet så kommer det här att lösa sig på sikt, vi tillsammans med Finland kommer att finna andra vägar för ett försvarssamarbete med andra nationer, och detta utan Turkar och Ungrare. Och sluta att exportera vapen till Turkiet, vi vet att dom används för att terrorisera och föra anfallskrig mot oskyldiga. Vi måste visa världen var vi står och vad vi tror på, vissa saker ska man inte förhandla med, inte om vi tror på en bättre värld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar