måndag 3 juli 2023

Projekt Hälsa v.27 - Trögt värre, det finns inga gratisluncher.

 

Nu är det bara löpning som gäller, men tyvärr har det inte blivit så mycket av den varan heller. 1st träningspass är inte mycket att hurra för, men så kan det bli när semestern är här. Bortrest under tisdag-söndag, och några kontinentala frukostar, goda middagar toppat med mjukglass i värmen gav en viss ångest inför morgonens vägning. Och visst blev det utslag, inte så konstigt, +0,9, men det kunde ju faktiskt vara betydligt värre. Det som stör mig mest är att själva träningen känns väldigt jobbig, både styrka och flås verkar vara helt bortblåst. Jag får kämpa för varje meter och jag befinner mig i en rejäl svacka som jag måste ta mig ur. Jag måste kämpa på och ska försöka fylla träningskvoten denna vecka, det finns inget att skylla på. Sen vankas det ny semesterresa i slutet veckan, så jag tar semester från bloggen ett tag nu och återkommer närmare augusti.

Vikt:     72,5kg (71,6kg +0,9)
Träningspass 1 (206st)

Nu drar rapportsäsongen i gång igen, Q2 resultaten kommer bli ännu mer spännande än Q1:orna, ska det hålla en säsong till? Vilka bolag kommer få stryk och vilka bolag kommer få se sin kurs att gå som en raket? Att marknaden kan vara skoningslös är det ingen tvekan om, inte i ett sådant marknadsförhållande där många går och väntar på att helvetet snart ska braka lös. Den 21:a Juni sa jag att vi hade 2st stöd som inte borde brytas ifall den positiva trendkanal skulle fortsätta för OMX30, (2250 och 2207). 2250 bröts under 3 dagar, men där 2207 i stället blev stödet som gav kraft för ett nytt utbrott norr ut och vi fick en ny starkare positiv trendlinje, men samtidigt ett nytt motstånd på 2320, där vi måste gå tillbaka till december 2022 för att hitta. Och det kommer krävas mera ifall det ska brytas om nu rapporterna skulle bli tveksamma. Dock verkar sentimentet se väldigt starkt ut och investerarna verkar tro att på en stark marknad med en god rapportsäsong med fin-fina resultat och att ATH på 2466 snart ska nås och slås. Men skulle rapporterna svika och 2250 och 2207 bryts så är risken hög att fallet blir djupt och vi hamnar ner mot 2050 med ett tapp på 10-12%. Så håll i hatten, det kommer inte bli en lugn sommarhandel i år, nu gäller det att bevaka sina positioner noggrant eller följa alternativ 2, kliv ur denna galna marknad och lägg dig i hängmattan.

 


Trevlig Sommar!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar