måndag 26 juni 2023

Projekt Hälsa Vecka 26: Summer mode on

3st träningspass genomförda under förra veckan och det är tydligt att jag ofrivilligt har gått in i en "summer mode". Troligtvis är det bara latmasken som har tagit över mitt undermedvetna, men det får den gärna göra nu, då sommaren är här och semester nalkas. Vikten hålls på hyffsad rätt nivå där midsommaren gav 1,3hg pålägg på badringen, men det kunde vara värre. Nu gäller det att fokusera på löpningen där jag måste ta varje möjlighet som dyker upp. Målet kvarstår med 5st pass i veckan, vilket troligtvis aldrig kommer hända, men får jag till 3st så får jag vara nöjd. 18 Augusti är målet och 10km på 60 minuter, vilket är en tuff uppgift för mig, då löpning längre än 2km är en plåga. Just nu har jag varken distansen eller tempot i benen, så det känns lite motigt.

Onsdag    71,6 (71,6)
Fredag     71,7 (71,3)
Måndag   71,6 (71,5)

Snitt :     71,6 (71,47 +0,13)

Träningspass 3 (205st)

Börsen pekar mot rött, och min månad ligger på -2,44% som stänger på fredag. Förra veckan blev väldigt blodig och kanske att det beror på vinsthemtagningar inför semestern, eller var det räntehöjningarna, det verkar inte vara helt klart vad som styr börsens sentiment längre, att flockbeteendet växer sig starkare verkar vara en orsak, säljer du så säljer jag, alla bevakar alla, för Var, När och Hur kommer nästa svarta svan att dyka upp, kanske mitt i semesterfirandet(?) så det kanske är bäst att dra ner lite på risken,  så man kan sova lugnt under juli. Men med -2% nedgång för månaden så borde det finnas utrymme för en rekyl norr ut igen, så brukar det ju vara så, och jag skulle inte bli förvånad att nuvarande rädsla snart byts ut igen mot någon konstlad optimism. Min allokeringsbarometer visar i alla fall på bearish-trend och Risk 8 och den är väldigt nära att slå över mot Risk 9 och dags att sälja av ytterligare 10% av portföljen samt öka BoB försäkringen (Xact Bear) och derivat (råvaror/Ränta). Förra veckan bröts stödet 2250 för OMX30, kommer 2207 att hålla(?), faller det ytterligare 1.3% under veckan så är vi där. Vi får räkna med en stökig sommar på finansmarknaden. Money never takes vacations. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar