måndag 14 augusti 2023

Projekt Hälsa Vecka 32-33

Så var det tävlingsvecka, på lördag smäller det och startskottet för Midnattsloppet går av kl. 22:00 för en 10km joggingtur på Södermalm i Stockholm. För det är nog där det stannar, en joggingtur. Jag får varken upp tempo eller flås och skulle behöva anstränga mig betydligt mera för att klara målet på 60 minuter. Jag börjar inse att jag inte är något långdistansare, om man får kalla 10km för en lång distans(?), men jag tror heller inte att jag är en kortdistansare. Löpning är helt enkelt jobbigt, även ifall jag gillar den mentala resan så tycker kroppen något helt annat. Jag lyckades med 5st 8km pass, men det har gått trögt, väldigt trögt. Denna vecka blir det träning idag måndag och på onsdag för att sedan vila mig i form till lördag. Vikten pendlar, men visar en mindre uppgång, det blir alldeles för mycket chips och grill och en massa IPA, men det hör ju sommaren till, man måste ju få njuta också.

Vikt: 73.00 (72,83 +0,83kg)
Träningspass: 5 (218st)

Rapportsäsongen är nästan över och vi går nu in i en lugn period när Europa tar semester, medan vi svenskar går tillbaka till gruvan. Då kan vi räkna med lägre omsättning men högre volatilitet, som om det inte har varit hög volla under hela rapportsäsongen(?), helt galet egentligen, där investerarsentimentet inte vet vilken fot dom ska stå på längre, nu gäller det att positionera rätt inför höstens stålbad, för något är på väg att hända, det börjar närma sig ett resultat av centralbankernas räntehöjningar och även efterskalven av pandemin för våra svenska bolag 
 (uppskjutna skatter som ska betalas tillbaka) , att dessa kommer samtidigt gör det extra känsligt och riskfyllt.

OMX30 och stöden 2250 och 2207 är nu brutna och nästa golv hittar jag vid 2160 och 2114, och trillar det under 2100 så har vi en mörk höst att vänta. Nu ska alla rapporterna analyseras och marknaden ska prissätta bolagen efter de nya premisserna. Hur mycket som baseras på det fundamentala eller är ren spekulation gör aktiemarknaden alltid lika intressant att följa, men att det är det fundamentala som kommer att vinna i längden vet jag, så gör din egna analys och sluta lyssna på flocken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar