måndag 21 augusti 2023

Projekt Hälsa vecka 34 - Det gick vägen

 Med ett väl utfört lopp genom söders gator känner jag mig nöjd även om jag aldrig kom nära mitt tidsmål på 60 minuter. Jag tog mig upp för alla de branta passagerna utan en tanke på att ge upp och jag sprang alla de 10.000 meterna över mållinjen. Målet var klart och det fanns inte en tanke på att ge upp och börja gå. Känslan att ta sig över mållinjen är fantastisk och bör upplevas. Nu har jag en referens inför nästa år, och det ska bli bättre, idag börjar träning för Midnattsloppet 2024. Det blev sparsamt med träning förra veckan då Onsdagspasset uteblev pga. en knä känning och jag vågade inte riskera något, så jag vilade, vilket måste ha varit rätt beslut då allt känns bra nu. Jag fick ihop 2stk träningspass och det räckte för att hålla vikten från förra veckan och jag tappade 4hg någonstans på Södermalm. Nu börjar det dra ihop sig för justering av träningsschemat, jag kör september ut för att sedan fundera på eventuella ändringar. Då sommarträningen egentligen bara blev löpträning så handlar det nog mest om att gå tillbaka till det normala, men med mer fokus på vikten som fortfarande inte är uppnådd och får bli slutmålet i mitt projekt, 4kg to go, sen är jag i mål, tidsram? - 31:a December.

Vikt: 72.6 (73.00 - 0,4)
Träningspass:  2 (220st)


OMX30 bröt motstånden 2160 i Torsdags förra veckan och vi stirrar nu på 2114, ska det fortsätta ned mera? Oron över räntorna världen över verkar vara den stora orsaken med USA i spetsen, samt att Kina nu befinner sig i deflation, se där, det kan man ju inte göra då deflation är marknadsekonomins värsta hot, VA, Ingen tillväxt!!! Då är det kört, men någonstans så har det onda även något gott med sig, vilket i det här fallet måste vara klimatet, om nu Kinas produktion minskar en aning, det vinner vi alla på. Sen har vi Kinas fastighetsbubbla, som inte är någon bubbla då alla vet hur överbelånad den är, men snart sprängs den och hur det kommer påverka världsekonomin vet vi inte (som vanligt), men ett rejält hack i skivan kommer det att bli. Allt detta ger osäkerhet, tillsammans med krig och inflationen (utom i Kina då) , så att OMX30 ska trilla ner mot 2114-2100 under Augusti är ganska troligt. Men kommer det inga flera dåliga nyheter så räknar jag med en rekyl uppåt inom kort och September kan bli en bra börsmånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar