tisdag 29 augusti 2023

Projekt Hälsa Vecka 35 - Nya tag

Oj vad det går snabbt att lata till sig, förra veckan blev endast 2st löppass, ett på 8 och ett på 4 km, men vad hände sedan, ingen ting. Sista riktiga sommarhelgen har passerat med chips och grill, dock uteblev sommarvädret. Med tanke  på mitt projekt så kan det nu bara bli bättre, samtidigt som det är tragiskt att sommaren är över och hösten är här. 2 dagar kvar på Augusti och det är dags att lägga upp träningsprogrammet för hösten/vintern för att klara 69-målet innan December. Uppdateras på Fredag då även min svarta månad startar, Oj vad kul det ska bli.

Vikt: 73,2 +0,6 
(72.6)
Träningspass:  2 (222st)

Sverige är under hot, bland annat pga. bokbränningar, som om vi inte har nog med problem just nu så skaffar vi oss lite mer osämja i all osämja. Kanske att det bara är en rökridå för att dölja hur illa läget verkligen är med Svensk politik och hur landet  styrs just nu under pågående ekonomiska kris? Oenigheten är på topp, det var inte därför vi röstade fram dessa proffspolitiker till makten, skärpning säger jag, och dags att börja jobba, annars är det hög tid att lämna i från sig makten om man ska tänka på Sveriges bästa (inte bara sitt eget).

Terroristhotet gick från en 3:a till 4:a (av 5 möjliga), och vår stora ledare uppmanar att vi ska leva våra liv som vanligt. Att vi  inte ska ge vika för yttre hot, att vi ska stå upp för yttrandefriheten. Samtidigt ställer man in firandet av våra stolta fotbollsdamers VM-brons. SAMTIDIGT som man låter tusentals människor samlas kring Midnattsloppet en
Lördagskväll på Södermalm, Stockholm. Jag tror även det var något annat kulturevent som på gick i resten av Stockholm den kvällen, hur tänkte våra ledare då? Satt dom och hoppades på att inte några svenskar skulle sprängas i luften, men om det skulle ha hänt, så kunde man hänvisa till att "vi sa ju" att Ni skulle vara uppmärksamma och misstänksamma mot allt som inte såg normalt ut(?) Typ som under ett sportevent där alla går omkring med en ryggsäck och många var utklädda för "maskerad", alltså, rena smörgårdsbordet för extremister. TUR att det inte hände någonting, Visst, jag såg 2st patrullerande poliser på plats, vilket gjorde mig lugn (ironisk),  okej, det var säkert flera poliser i vimlet (kanske civilpoliser också?), men om vi skulle vara ett USA, så hade det med all säkerhet patrullerat beväpnad militärpolis vid varje gathörn, allt för att skydda sina invånare från ett yttre hot (kanske mer är ett inre hot). Har detta att göra med att Sverige inte varit i krig på 200år? Att vi fortfarande lever i en bubbla i vårat trygga folkhem, där yttrandefriheten är det viktigaste vi har, jämte allemansrätten. Är jag redo att dö för det, troligtvis Ja, för jag var ju där ute i vimlet, både uppmärksam och misstänksam.

Algoritmhandeln är i full gång och börsen stiger efter några dagars surhandel. Ganska väntat och vi kommer nog se en ganska positiv börs under några dagar, i alla fall om vi kikar på handeln. Så fort börsen faller tillbaka så blir det köpvärt, att det är fonder (som köper) för andra människors pengar, samtidigt som finansinstitut låter sina algoritmer jobba med blixtsnabba köp och säljordrar, som är väldigt produktivt för ekonomin (ironisk igen), är inga konstigheter, allt annat lika. Jag sitter still i båten och kanske kör några Bull certifikat för att få lite positivt kassaflöde, men köpa aktier och vara långsiktig, nej, jag avstår för stunden. OMX 2160 bröts igår och idag ser det ut att fortsätta uppåt mot OMX 2207, där jag har nästa motstånd. Att investerarsentimentet skulle byta fot just nu tror jag inte på, raset kommer inte stanna här, det har bara tagit en liten paus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar