tisdag 6 september 2022

Drar mig ur aktiemarknaden

 Tog idag beslutet att dra mig ur aktier helt ett tag framöver. Min tro på finansmarknaden, riksbank och våra goa politiker är slut. Tillsammans har dom en hel del att bevisa innan jag lägger mitt kapital i deras händer igen. En bankbok är säkrare trots inflationen, för när aktiemarknaden rasar så är 10% inflation inte så mycket att gråta över. Samtliga portföljer utom förhoppningsportföljen är fiktiva framöver. Jag har en del XACT Bear ETF:er, som har rullat på under våren och sommaren och det finna ingen anledning att sälja dessa ännu, för det ser jävligt illa ut för världens ekonomier, och med årets mjuklandning så kommer snart den svarta svanen och kraschar ekonomin. 

Möjliga hot: EU nation(:er) ställer in betalning och ”konkar”, energimarknaden kraschar, marknaden för fastighetsobligationer spricker med kina i bräschen. US finansmarknad gör det igen, med investerat kapital som är överbelånat med andra derivat som säkerhet, detta får marknaden att tippa igen.

Jag kommer följa utvecklingen från läktaren, men fortsätta att köra snabba trades för att fånga upp rekyler när det svänger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar