måndag 31 oktober 2022

Projekt Hälsa, ett rejält bakslag

 Jag är så sjukt trött på detta nu, sviterna av Covid har bitit sig fast och jag har varit konstant förkyld nu i en veckas tid. Ingen feber men hosta och huvudet känns tungt och täppt. Jag har inte kunnat återgå till träning utan fått ersätta den med längre promenader i lugnt takt. Det tär på humöret och jag får känslan av att aldrig bli frisk, men så är det ju inte. Men tålamodet börjar rinna ut tillsammans med fridagarna som snart är slut. Jag är tillbaka till både fredags och lördagsmys, så projekt hälsa befinner sig i en väldigt dålig trend med ett rejält bakslag. Nu krävs det styrka så det inte spårar ur helt. Ny vecka nya tag, må denna vidriga sjukdom försvinna.

Matchvikt              74,9 (+1.6kg) 
Träningspass        Noll !! (44)
Fridagar                7 (4)

Var är börsen på väg? Förra veckan var munter och våra stolta industribolag visade styrka med goda rapporter och värdet på börsen ökade med 250 Miljarder kronor, men vad är det egentligen vi ser? Min handelsbarometer visar Bullish Zon efter Bearmarknadsrallyt vi sätt senaste tiden, men jag har fortfarande ett stort rött "handelsstopp" för långsiktiga investeringar.

Den svenska valutan är åter nere på pinsamt låga nivåer och har tappat 30% mot dollarn sedan årsskiftet. Då företag som kan, undviker att göra affärer i svenska kronor så blir resultaten väldigt positiva när dom räknar om vinsterna till den svenska skvalpvalutan. Bra för bolagen men vad ger det för bild av Svenska konjunkturen? Jag räknar med nya bakslag så snart rapportsäsongen är över och dimman har lättat. Självklart kommer vi ta rygg på Jänkarna i veckan och hur dom reagerar på FED höjning av räntan, så tills dess sitter vi fint och väntar på vad som komma skall.
Så länge får Riksbanken fundera på hur dom ska fortsätta att bekämpa den importerade inflationen, samtidigt som dom måste hålla nere värdet på den svenska kronan för att rädda svensk konjunktur, det ser ut som vi sitter i en riktig rävsax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar