måndag 3 oktober 2022

Uppföljning Projekt Hälsa v.39 - godkänt med bakslag(?)




Jag måste rekommendera alla att prova på en vit månad, eller ska vi kalla det svart månad då den utesluter alla intag av socker i någon form, samt att det kanske inte är så kul under själva tiden det pågår. Men det jag kände i Lördags gör att hela processen är värd att prova på.
Eufori är ordet och en skön segerkänsla infinner sig när man har klarat av det. Prova!

Vecka 39 avklarat av Projekt Hälsa, slutade dock med en motgång på viktsidan. +1kg. Vad detta kan bero på vet jag ej. Inte för att jag tryckte i mig godsaker under helgen bara för att jag fick, jag skulle säga normalt intag av snacks till Lördagsfilmen. Men då jag varken väger maten eller räknar kalorier som ett viktväktarfreak, så kan det nog smita ner lite förmycket föda ibland, något jag måste tänka på. Träningen har rullat på med 6st träningspass genomförda. Och för att summera projektet så ligger jag ändå 2.2kg plus, alltså minus, och i snitt en viktminskning på 0,44hg/veckan = godkänt (!), precis enligt budget.

Vikt:                    74,3 (+1kg)
Träningspass:    35
Fridagar            19 (20)

Nu är Vita Månaden över och det är fritt fram att dricka bärs och go'fika. Och för att detta projekt inte ska spåra ut så kommer jag fortsätta enligt följande:

Go'fika = Bara i andras sällskap, inget fikabröd på egen hand helt enkelt.
Snacks och godis endast på fredag och lördagar.

Jag fortsätter med 6st träningspass (max 60min) och 10:14 Dieten, där sista måltiden bestämmer tid för frukost. (magen blir faktiskt mer "harmonisk"). Dock måste jag införa en ändring att Fredag och Lördag inte ingår, så det blir 10:14:5 = 5 dagar i veckan med 3 måltider och inget annat småätande.

Att investera i hälsokapitalet är en säker vinst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar