måndag 28 november 2022

Projekt Hälsa v.48

 Det vill sig inte riktigt nu, dålig vecka generellt, ambitionen finns men motivationen försvann, och veckan är misslyckad. 5st träningspass genomförda, men där en ny skada på benhinna infann sig i lördags, vilket innebar vila igår och ytterligare en minus dag. Jag känner efter försiktigt idag ifall jag kan köra vidare men i värsta fall måste jag vila mig i form igen, vilket inte är så bra. Tiden rinner iväg och en månad kvar och jag börjar känna en viss hopplöshet, men stretar på så gott jag kan, samtidigt som jag vet att jag kan bättre. Men saknar dock det där "jävla anamma" just nu, men det är en del av livets faser, så fokus på att hitta tillbaka igen i veckan.

Vikt: 76.2 (+1.1)        positivt = Dåååligt
Träning: 5 (66)
Fridag: 1 (-4)            negativt = Dåååligt

Så vad ska man tro om börsveckan? Det kommer bli spretigt och volatilt som vanligt, men som jag tror en tillbakagång efter det björnrally vi haft. Allt annat lika skulle man kunna säga, rapportsäsongen är över och inga räntebesked fören februari gör att vi får lite tid och fundera på vad fan som hände. En konsolidering under veckan där marknaden får nyktra till och sjunka tillbaka något, mot 2075 får bli min killgissning.

Ska den större positiva trenden hålla i sig och ta oss mot toppen av Januari igen innan året är slut, där vi noterade ett OMX30 på 2450 (idag 2116)?  Tveksamt att den orkar så långt med tanke på hur det ser ut, snart vaknar nog FOMO folket, då den återhämtning vi sett hittills måste övervintra hela 2023, som inte kommer vara så roligt år för konsumtionen och en realekonomisk återhämtning. Att det ligger en fördröjning i ränteeffekten för realekonomin kommer sedan som en kalldusch för finansekonomin när det till slut slår mot bolagen, för att marknaden hela tiden måste ligga 9-12 månader före (för att inte missa en bra investering), vilket innebär vilda gissningar och hög spekulation. Nä det enda positiva vi kommer se 2023 är en möjlig minskning av räntehöjningarna (där kapital fortfarande blir dyrare), resten blir nog ganska surt.

I övrigt så fortsätter jag min uppdatering av investeringsstrategi (som snart är klart) där jag kommer göra förändringar både i poänganalysen och bolagsbevakning. Det gäller att förändras med verkligheten. Jag har några veckor på mig till slutet av december för slutgiltig justering, men lägger ut bolagsbevakningslistan under veckan, skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar