måndag 21 november 2022

Projekt Hälsa Vecka 47 - jag är en usel människa

Det börjar närma sig slutet på första perioden av Projekt Hälsa och målet känns väldigt avlägset just nu, invägningen i morse var inte en munter syn, och ska jag rannsaka mig själv så är jag en usel människa med ännu sämre karaktär. Med handen i kakburken och "oj vad gott", jag ska nog ta lite till, och en pilsner smakar ju bäst nu, så blev denna vecka totalt misslyckad. Dock så håller jag träningen, vilket är kanske viktigast. Kondition är bästa medicinen för ett bättre välmående, nu vänta jag bara på styrkan att motstå frestelsen.

Vikt:              75.1 (+0,8)
Träning:        6 (66)
Fridagar       0 (-3)

På torsdag är det dags igen för en räntehöjning och den stora frågan är ifall vi får ytterligare ett björnrally med en hysterisk börsuppgång i hoppet om att ekonomin är på väg mot ljusare tider(?). Vad än nu riksbanken väljer så kommer det bli en överreaktion igen, om det blir 
upp eller ner, det får torsdagen utvisa. Hur som haver så börjat det bli svettigt för "huslånen", vilket kanske inte börjar synas på allvar fören februari/mars, då är jag ganska säker på att konsumtionen faller som ett korthus, för nu är det snart jul och black friday står inför dörren och då ska det tokshoppas, det toppas sedan av julhandeln, som inte har svikit på de senaste 15 åren, och ett litet konsument lån till skadar väl inte, det är ju ändå jul snart, eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar