måndag 7 november 2022

Storstädning Kategori-3 bolag.

 Dags att börja storstäda bland mina kategori 3 bolag. Ett Kategori 3 bolag ska vara ett nystartat noterat bolag som inte har börjat tjäna pengar, men har storslagna planer med en ny produkt eller tjänst. Det kan även vara ett etablerat missförstått bolag där aktiekursen har rasat och det finns potential för revansch. Ett kategori-3 bolag ska ha möjlighet för en kursdubbling.

Jag har idag 27st bolag under kategori 3. Enligt investeringsstrategin så ska jag spekulera i max 15st bolag åt gången, under 3 år, där då huvudmålet är att dubbla vinsten.

Under rådande marknad så borde jag dra ned antalet Kat-3 bolag att bevaka till ca 20st för att ge mer plats åt värde och tillväxt bolag (jag följer ca 70st totalt och ska investera i max 39st). 

Så här ser det ut idag och att Autoliv, Astra, Investor och Thule ligger under Kat-3 är just hur deras rapporter tas emot av mina "formler", vi pratar instrument flygning baserade på senaste kvartalsrapport, så innan jag kan bedöma möjlighet för kursdubbling så måste det till teknisk analys och att eventuellt marknaden har dömt ut aktiekursen (ex. Sinch), först då kan dom kvalificera in sig som Kat-3. Annars är dom bara fundamentalt mediokra bolag med hög risk för kursras och bör undvikas för tillfället. Dags att analysera!



- Hur hittar du bolag där man kan göra 100%-klipp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar