måndag 20 februari 2023

Dags att ta hem vinsten i Waystream

 

Tyvärr har jag ingen vinst att hämta hem, då jag inte hittade köpknappen, surt sa räven. Men Waystream fortsätter att leverera, och min Rek kvarstår på KÖP med högre riktkurs 65,10 (44sek). Bolaget växer och visar bättre resultat och erbjuder nu även direktutdelning på 0,80%, vilket är kvalitet och styrks av både högre vinst och positivt kassaflöde. Även räntabiliteten är grym med en avkastning på 27%, svårt att hitta något bättre i dessa dagar. Men precis som jag nämnde förra gången, blir jag misstänksam när kursen drar paraboliskt. Den positiva trenden har fortsatt och fick ytterligare fart i år när det positiva sentimentet fick fart på börsen igen. Chansen för bottenfiske är borta, där kursen visar en fantastisk uppgång på 257% och ligger idag 96% från lägsta notering (TTM). 

Blå= BullCase (ev. Exit). Orange= BaseCase (Jämviktskurs). Röd= BaseCase (ev. Stoploss). Grön= Riktkurs baserat på 12 mån. kursutveckling inkl. FPA. Röd linje = stöd/motstånd baserat på 12 m. fibonacci nivåer. Svart Streckad linje = långa stödet (>5år tillbaka tiden) 

Aktien handlas till BullCase, långt över riktkursen och visar tecken på överköpt med en vikande RSI(10) -trend, så det blir nog tufft för att uppgången ska fortsätta under året. Jag skulle avvakta köp tills nästa rekyl nedåt som inte kan ligga lång borta. Jag kategoriserar bolaget till Kat-3, där egentligen bara börsvärdet sätter stop för att inte ta plats bland mina tillväxtbolag (Kat-2). 

Bolagsfakta:

Bolaget hittar du på First North och Bransch Teknik. 
Waystream Holding är verksamma inom telekombranschen. Bolaget utvecklar fiberbaserad bredbandsutrustning, vilket innefattar switchlösningar och intelligenta routrar. Lösningar som levereras inkluderar realtidsövervakning, Punkt-till-Punkt (PtP)-, SDN och MPC lösningar. Utöver kärnverksamheten erbjuder bolaget tillhörande teknisk support, utbildning och rådgivning. Bolaget har rötter inom PacketFront-gruppen men avknoppades under 2012 som separat bolag. Huvudkontoret ligger i Kista.


Fundamentala analysen använder siffror från Börsdata, diagrammet från Aktiespararnas Hitta Kursvinnare och bolagsfakta från Avanza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar