måndag 3 april 2023

Projkt Hälsa vecka 14 - Rast och vila på stället

 

April har slagit upp sina dörrar och vecka 14 har startat. Förra veckan blev en skadevecka utan träning, det blev 1stk träningspass och absolut inte bra för min plan. Det värsta är att det ännu inte känns bra i knät. Jag trodde (som vanligt) att jag skulle vara frisk och kry på ett kick, men icke, det blev värre en väntat. Jag tog några lugna promenader och testade sedan med ett lugnt träningspass i helgen för att sedan inse att jag behöver mera tid för läkning, det känns helt enkelt inte bra. Hur har detta visat sig på vikten? Mitt under brinnande slutspel i ishockey och landslagsfotboll etc. som bjuder in till större intag av go'pilsner, så blev jag förvånad över att jag tappade 0,2hg, märklig måsta jag säga, vilket får tankarna på att ändra taktik och satsa på soffan i stället, eller kanske inte. Denna vecka blir fortsatt lugn och jag går om kring och känner efter hur läkningen utvecklas, och hoppas kunna komma tillbaka till mitt träningsprogram så snart så möjligt, tillsvidare blir det fortsatt popcorn diet (istället för sötsaker) och 14 timmars fasta/dygn, vilket nog det som räddade mig denna vecka.

Onsdag    71,9    (71,5)
Fredag     72,8    (72,9)
Måndag   72,5    (73,5)

Snitt :     72,40   (-0,23)
Träningspass 1 (159st)

Oj vad muntert det blev på börsen förra veckan, helt galet tycker jag (som vanligt), då det inte finns så mycket att vara glad över för tillfället och troligtvis inte ÅR framöver, då ekonomin är så "fucked up" att inget vet hur det kommer att sluta. Nu när centralbankerna inte kan skapa mera kapital pga. av inflationen (även om dom skulle vilja), så blir det omöjligt att häva lågkonjunkturen. Men, i och med att staten och kapitalet har bevisat att dom kommer stötta (med skattemedel) alla finansiella institut som inte har någon tanke på riskanalys för dåliga tider, så lugnar detta den finansiella marknaden och bjuder till stigande börser, vad kan gå fel, nu vänder det. 

Denna vecka lär det bli lite lugnare på börsen, jag ser inga tecken på att det skulle falla tillbaka märkvärt, mer än en mindre korrigering från förra veckans tokrusning. Med bra nyheter eller inga nyheter alls så kommer börserna att stiga fram till att nästa bomb slår ned, troligtvis inte denna vecka, för nu är det snart påsk och solen skiner. Passa på att njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar