måndag 22 maj 2023

Projekt Hälsa vecka 21 - Resultat

Nu börjar det hända saker, lägsta invägningen en måndag sedan mitt lilla projekt drog igång och jag lyckades skaka av mig 0.63hg totalt under veckan. Svarta månaden är inne på 3:e veckan och det känns okej, sockersuget avtar, det är mest vanan att trycka i sig onyttiga saker som sitter djupt inrotad, vilket bara är att stå emot, kanske lättare sagt än gjort, för det är en kamp. Efter att jag ändrade frukosten till en kopp kaffe så upptäckte jag ganska snabbt att det faktiskt var frukosten som är viktigare än lunchen, då min förkärlek till smörgåsar är stark, så jag ändrade snabbt till att börja morgon med en kopp kaffe, för att sedan äta brunch, eller rättare sagt en sen fruktos, snabb och enkelt, då jag ofta äter hemma och måste laga till min lunch. Detta för att sedan äta middag med familjen på kvällen. Resultatet lät inte vänta på sig när jag tog bort ett mål mat per dag, och det funkar väldigt bra. Nu hoppas jag att det fortsätter nedåt, och att detta inte bara var en tillfällighet. Träningen genomförd enligt plan, det känns fortfarande väldigt jobbigt att springa, kanske det beror på energibrist(?), men det finns mycket reserver att ta av runt midjan, och så länge jag mår bra är det bara att köra på, målet ska uppfyllas, nu eller aldrig.

Onsdag    71.9    (72,5)
Fredag     72.6    (72,7)   
Måndag   71.7    (72,9)

Snitt :     72.07    (72,7
 -0.63)
Träningspass 5 (185st)

Jag ligger efter med uppdateringarna och analyser av 3 bolag för min tillväxtportfölj, Bergman & Beving, BTS och Nibe måste göras under veckan. Jag har skruvat lite på mina parametrar för teknisk kursanalys och även på den fundamentala poäng analysen. En strategi måste hela tiden justeras och anpassas till en föränderlig finansbransch, där jag nu lägger mer fokus på likviditet och betalningsförmåga, samt hur jag bedömer om en aktien är över eller undersåld. 

Förra veckan blev grön, en röd och 3 dagar med svarta siffror och slutade på +2,29%, men det råder tveksamhet, mest kanske för att vi inte vet hur illa det egentligen är ställt med ekonomin i vilda västern, världens största och överbelånade ekonomi, men "To Big To Fall", som man säger. Och vi får nog fortsätta att beundra kejsarens nya kläder ett tag till i alla fall, för ingen vill ha en gigantisk global ekonomisk kris. Det räcker med det stök vi redan har. Men vi kan fråga oss vad det är för mening med att ha ett skuldtak som man hela tiden tvingas att höja, detta troligtvis pga. usel skött ekonomi, och hur högt i tak kan det bli innan det blir ohanterligt? Det kanske vi snart får reda på.

Allokeringsbarometern visar Bullish och normal handel av aktier. Risknivån ligger på 8 vilket innebär att portföljen ska innehålla 30% aktier, 15% råvaror/räntor och en försäkring på 10% med XACT Bear ETF:er, ifall börssentimentet skulle surna till, krockkuddar behövs i dessa osäkra dagar. Min spåkula BoB spår för en positiv dag, men en så länge lyser det rött om OMX30, vi får se hur jänkarna vaknar upp idag, det var ju rött i fredags så en rekyl kan få europabörserna att vända upp igen.
Vi fortsätter att matas med ekonomiska rapporter över alla dessa världsindex som ska tolkas var ekonomin är på väg, men jag räknar med att det kommer att bli mer stormigt fram till att jänkarna har höjt sitt skuldtak igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar