måndag 5 juni 2023

Projekt Hälsa v.23 - tillbaka på jorden

Så var man tillbaka på jorden igen där gravitationen gör sig påmind. Efter att ha visat upp bra resultat under förra veckan så visar det sig snabbt att det inte finns utrymme att släppa till och äta som vanligt igen. Jag avslutade svarta veckan Onsdag 31:a, men tyckte själv att jag fortsatte vara ståndaktig i mitt val av kaloriintag, som höll fram fram till helgen, som bjöd på både mjukglass, vin och öl och grillad mat. Inte riktigt så bra för mitt projekt kunde jag konstatera då både onsdagens och fredagens vägning visade rätt väg, för att sedan få resultatet krossat av måndagens tuffa invägning. Nu kan det bero på att jag missade söndagens träningspass, som är så viktigt just för måndagsvägningen, så det kan vara en orsak, eller så kan det vara mjukglassen och ett gäng goa kalla IPA under helgen, vi får se. 4 träningspass gjorda och icke godkänt men nya tag denna vecka. Hm jag är så nära nu känns det som, men det går trögare en någonsin, och risken är att jag hittat min jämnvikt och att det kräver större uppoffringar för att nå mitt mål, eller så tar det bara lite mer tid en beräknat för att få det sista kilot på plats. Att ge upp är inget "option", det är bara att springa vidare. Och framför allt tänka på att minimera det onyttiga, vilket kanske inte är min starka sida.

Onsdag    71,4    (70.6)
Fredag     70,2    (70.9)
Måndag   72,8    (71.6)

Snitt :     71,47    (71,03 +0.44kg)
Träningspass 4 (194st)

Förra veckans börshandel räddades upp av glada toner från vilda västern. Med en sur start så drog OMX30 norr ut på fredagen som om alla bekymmer var bortblåsta. Jänkarna beslutade att ta bort sitt lånetak igen utan några direkta reaktioner från omvärlden, mer än att dom "räddade" finansvärlden ingen. 3000 Miljarder Dollar i statsskuld (120% av BNP) och stigande, det ser inte så lovande ut för the "Promise Land". På hemmafronten har SBB till sist bekänt färg och VD avgår, vilket fick investerarna att tro att problemen är över och aktien drog som en raket i fredags +40%, troligtvis mest daytraders som vill göra ett snabbt klipp på bekostnaden av alla andra som försöker snitta ner sina förluster, men som ofta inte är så lyckat under sådana omständigheter, SBB är ett sjunkande skepp och har snart försvunnit från ytan, med eller utan dig. Konstigt nog fick detta även hela fastighetsbranschen att jubla, frågan är hur länge dom skrattar denna gången(?). Det verkar vara en ganska nyhetsfattigt vecka, med lite nya rapporter av dess olika slag från väldens alla finanshörn, som kan tolkas både upp och ned. Bäst var väl arbetsrapporten från vilda västern förra veckan, där det ångar på för fullt med nya jobb till FEDs förtret, som måste kyla ned marknaden för att få bukt på inflationen. Men visst gick det att hitta en super bra siffra ur den rapporten också, dvs. att lönerna inte har ökat sedan sist, och vipps så var detta en fantastisk rapport och alla nöjda och glada, i övrigt allt annat lika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar