onsdag 21 juni 2023

Projekt Hälsa v.25 - varmt och svettigt

Förra onsdagen skedde det, 200st träningspass genomförda, och det går åt rätt håll, sedan invägningen i Augusti 2022, då vågen visade 76,5kg. Förra veckan rullade på som vanligt, inga komplikation och 4st träningspass genomförda. Nu är det viktigt att hålla vätskenivån på rätt nivå, jag pratar inte om pilsner nu, utan att dricka vatten, och det gärna innan löppasset. Jag har mätt upp temperatur på 27 grader under ett pass, vilket var vidrigt.  Men det värsta nu är att jag har börjat slarva med det 5:e träningspasset (?). Skärpning där, visst blir det svårare att få in träningspass nu under sommaren när andra aktiviteter kommer upp, se bara på denna sena uppdatering, men jag måste försöka bättre. Denna vecka har jag hunnit med 1st och ikväll blir det nummer 2. Sen är det midsommar... jaja, det löser sig. Vikten går åt rätt håll i alla fall och jag tappade 0,5kg, nöjd och belåten, men kommer det att hålla?

Onsdag    71,6 (71,9)
Fredag     71,3 (72,6)
Måndag   71,5 (71,6)
Snitt :     71,47 (72,03 -0,56kg)
Träningspass 4 (202st)


Var är börsen på väg egentligen, jag sitter och kikar på 12 månadsgrafen för OMX30 (period Dag), och det pekar uppåt, glada dagar, när resten av ekonomin går på knäna. Eller gör den det(?), inte ännu, i alla fall, och med så många olyckskorpar (jag inkluderad) som pratar om recession och elände, så vill man gärna tro att läget är värre än vad det är. Men jag kvarhåller att fördröjningseffekten gäller ännu, och så länge staten och kapitalet inte mjukna så kommer det bli värre, och då även inom finansekonomin, börsen inkluderad. När det väl kommer till aktiemarknaden, troligtvis sist, så blir det panik som vanligt under några veckor, ja kanske till och med månader, om inte räntor sänks och nya kvantitativa bistånd delas ut till finansgökarna. 

Min allokeringsbarometer står kvar på Risk 8 (-11) vilket innebär 30% aktier, 15% derivat, 45% kassa och 10% krockkudde med en XACT Bear 2 (som en så länge skrattar mig i ansiktet, men skrattar bäst... ) . Viktiga stöd som inte bör brytas ifall denna fest ska fortsätta är 2250 och sedan 2207, annars så tutar vi nog på mot ATH OMX 2450. För marknaden verkar immun mot skyhög belåning med höga räntor och skakiga prognoser. Så vi kör på som vanligt, in i kaklet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar