måndag 11 september 2023

Projekt Hälsa v.37 - Detox

En vecka in på avgiftningsmånaden. Med en snabb summering så är det sjukt trist, men någonstans gör det nytta, försöker jag intala mig själv, och nu är det ju bara typ 3 veckor kvar. Humöret hänger med även fast jag kan känna mig lite mer irriterad för skitsaker, så det gäller hela tiden att påminna sig själv vad det kan beror på. 4st träningspass genomförda i veckan och jag tappade 0,5kg och är nu på banan. Men tyvärr har jag en mindre skada igen, fotleden spökar och troligtvis en överansträngning. Jag kan tvingas hoppa över löpningen idag för säkerhetsskull, man kan kan ju aldrig vara nog säker, men det är några timmar kvar så jag får känna efter igen då. Jag tog mig 8km vid varje tillfälle förra veckan, så jag borde dra ner för att hålla mig på säkra sidan, max 4-6km får räcka för att förhoppningsvis hålla skadorna borta.

Vikt: 72,6 (- 0,5kg)
Träningspass:  4 (228st)


Var är börsen på väg? Det måste vara den mest förekommande frågan just nu. För visst blir man konfunderad när det mesta pekar nedåt medans världens börser pinnar på som vanligt, det gör i alla fall mig förvirrad. OMX30 var upp och nosade på motståndet 2207 vid 3 tillfällen förra veckan för att sedan sjunka tillbaka. Men, ska man följa trenden från början Juni, med lägre bottnar och toppar så pekar kurvan på en avsvalkning av en superhet marknad. Augusti avslutades med några positiva dagar, som jag trodde skulle dyka upp typ i September, men det går ju aldrig att förutspå, så börjar det vika av söder ut igen. Nästa anhalter är OMX 2160, 2114 och 2100 så klart. Det ser ut som att vi kan få en lugnt och kontrollerad mjuklandning, men vart det ska landa eller som frågan lyder, var är vi på väg, det får framtiden utvisa.

Det svårt att vara glad i dessa dagar, när man överöses med en konstant ström av negativt dåliga nyheter. Det är inte mycket som är bra just nu och det ser ut som om allt bara blir värre. Ja, inget kan bli så dåligt att det inte kan bli värre. Det enda sättet att själv överleva denna kris är att dra på sig förnekelsekepsen, gå in i sin bubbla och bara släppa in solljus och annat jag mår gott av (inga sötsaker dock). Att uppmärksamma och bry sig om de små goda sakerna i livet, att positivt försöka påverka de små sakerna i min vardag som får mig och förhoppningsvis mina medmänniskor att känna sig lite bättre. Det är nog det bästa man kan göra av situationen, så länge världen befinner sig under en mörk blöt filt, om man ska tro på nyhetsmedierna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar