tisdag 19 september 2023

Projekt Hälsa Vecka 38 - hur svårt ska det vara?

sjuttiotretusentrehundra gram och en viktökning på sjuhundra gram, hur svårt ska det vara att gå ner i vikt? Till och med nu när jag avstår från socker och alkohol, så funkar det inte att skaka av sig några hekton, hur svårt kan det vara? Jag blir så besviken på mig själv att jag inte kan bättre, att jag undermedvetet proppar i mig mera mat, bara för att... (?) Förra veckan tvingades jag även till vila, efter att jag utfört 2st träningspass, måndag och onsdag,  men så blev smärtan i foten lite sämre och det blev nödvändigt med rehab. Nu känns det bättre igen, så ikväll snörar jag på mig dojjorna, men håller mig nu till plan för lugnare runda på max 5km, samt lite styrketräning. 14 timmars dieteten funkar bra, men jag börjar undra om inte den triggar hungern, att det gör så jag äter lite mera under de återstående timmarna? Jag fortsätter veckan ut för att sedan avsluta sista veckan utan 14:10:5. Skam den som ger sig. 

Vikt: 73,3 kg (72,6 +0,8kg)
Träningspass:  2 (230st)

Börsen avslutade förra veckan på positiv mark och vi fick den där uppgången jag väntade på. OMX30 var uppe och nosade på motståndet 2207 vid 4st tillfällen men orkade inte bryta igenom, så något säger mig att styrkan börjar avta och att vi snart får se en avsvalkning på börsen. Jag antar att förväntningarna är stora nu att USA ska låta räntan vara i veckan, samtidigt som dom börja annonsera om räntesänkningar under 2024, vilket kommer få världens marknader att gå bananas(!!!), ett litet tag i alla fall. Sen blir det spännande att höra vad riksbanken väljer för spår. Att höja med 25 punkter kommer vara "duvaktigt" som man säger, medans en 50 punkters höjning skulle visa beslutsamhet, att man står upp för den svenska kronan och är beredd att försvara kronkursen en gång för alla, som samtidigt skulle hjälpa våran galopperande inflation. Hur var det nu, vad är riksbankens uppgift? Att hålla kronkursen stabil med en inflationen på 2%? Idag hade det varit bättre att sparka hela riksbanksgänget och införa en kryptovaluta i stället. Ska man åka på semester till Euroland så får man pröjsa 12.74sek för en Euro, jag tror jag väljer att stanna hemma, men då riskerar man väl att bli skjuten i stället. Att Sverige håller på att bli Europas bananrepublik är inte roligt längre. Som sagt, lägg till den okontrollerbara kriminaliteten, så är vi på väg att förstöra Sveriges rykte som en föredömlig välfärdsstat. Något som tagit över 100 hundra år att bygga men bara 10 år att förstöra, varför? Vad är det som går så fel, fick vi det för bra? Jag tror minsann det, vi blev lata, nöjda och feta, matade med bidrag och avdrag och annat förmynderi. Något som gav oss en falsk trygghet tills verkligheten blottade sig. Och dessa Nato förhandlingar, vafan är det som händer, att vår stora ledare tror att en handskakning räcker som en överenskommelse med en diktaturstat(?) Eller rättare sagt två diktaturstater, som tror man kan förhandla om allt. Det som nu händer gör oss bara till ett åtlöje inför världspressen, det är dags att slå näven i bordet och säga stopp. Nato är inte redo för Sverige som det ser ut idag, inte så länge stater som Turkiet och Ungern är medlemmar, avbryt denna förnedring nu. Oj nu blev jag väldigt irriterad, men det kanske beror på avsaknad av socker, med två veckor kvar på min svarta månad får jag undvika nyhetsflödet, jag orkar bara inte höra mer elände.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar