måndag 16 oktober 2023

Projekt Hälsa Vecka 42 - Upp och ner, ner och upp.

 

En ganska händelselös vecka har passerat och såg väl nästan ut som veckan innan, så intet nytt på hälsofronten. Jag la dock på mig några hekto till efter att ha slarvat både med träning och småätande och kan konstatera att det inte är bra att ha godsaker hemma när man inte kan hålla fingrarna i styr, sån är jag. 3st träningspass har blivit en regel mer än undantag och jag hopps kunna ändra på det denna veckan och klämma in även det fjärde passet, för det behövs. 

Vikt: 72,77 (72,33kg ( + 0,44)
Träningspass:  3 (240st)

Oj vad jag hade fel förra veckan, trodde på nedgång och att OMX skulle hamna kring OMX 2115, men det blev en raket istället, börsen gick upp 1.6% för veckan och hela 2,7% under tisdagen. Jag glömde helt bort att dessa spikar uppstår på en fallande marknad (eller tvärt om när det går upp) OMX har legat i en negativ trendkanal sedan mitten Juni och i dessa kanaler så brukar kursen studsa upp några dagar med jämna mellanrum, för att sedan sjunka tillbaka, så inga konstigheter egentligen. Nu har OMX dragit ca 4% sedan 4 oktober och jag vill nu tro att den negativa trendkanalen är bruten, men det blir väl rapportsäsongen som får bestämma det, och det lär bjudas på många överraskningar, precis som det ska fungerar i ett överhettad börsklimat.

Så hur slutar denna vecka? Inte en aning säger jag, men killgissat på en positiv vecka med bra bolagsrapporter, men med osäkra framtidsprognoser, vilket kommer få OMX att varken veta upp eller ner. Gissar på konsolidering mellan 2160-2200. Både Stochastic Slow och RSI visar på en mindre uppgång vilket även styrks av volatilitets indikatorn som visar på större rörelser för stunden. Och finns det minsta möjlighet för en uppgång så blir det så, även i dessa eländiga makrotider.

Imorgon börjar min rapportsäsong med Note som finns Tillväxtportföljen och Elanders som är ett av mina nya bolag jag följer Båda bolagen är BaseCase men med betydligt högre trendkurser än vad vi ser idag, så kanske dom infrias med två bra rapporter imorgon. 

Note          BaseCase    Behåll/Bevaka    Riktkurs 204sek    Utveckling sedan start +88%
Elanders    BaseCase    Behåll/Bevaka    Riktkurs 137sek    Bevakning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar