måndag 6 november 2023

Projekt Hälsa Vecka 45 - tiden börjar bli knapp


Så var det måndag igen och ny vecka, nya utmaningar. Projekt Hälsa haltar vidare men tiden börjar bli knapp. 4st väl utförda träningspass gav inget utslag på vågen och jag börjar undra ifall jag inte har hittat min trivsel vikt ändå. Målet är fortfarande 69 och det borde väl gå att justera sin trivselvikt? Tyvärr kräver det nog att jag ändrar mina träning eller matvanor under längre tid, frågan är hur mycket och hur länge? Och visst borde det vara enklare att äta nyttigare än att träna mera. Jag har i alla fall denna vecka brutit uppgångstrenden, men en gång är tyvärr ingen trend, så det kommer krävas mera. Jag får återinföra 14:10:7 dieten fr idag till fredag, för att stoppa småätandet som är värst på kvällskvisten, så får jag se hur långt det räcker.(det låter som jag är ett kakmonster)

Vikt: 73,23 (-0,4)
Träningspass: 4 (250st)

Börsen avslutade förra veckan på OMX 2126 och bröt motståndet 2077 och vi fick ett BearRally igen. Börsen kunder inte vänta ut rapportsäsongen (fast den är väl nästan klar). Tisdagen drog, Onsdag blev en dag för återhämtning för att sedan ta fart igen under torsdag och fredag. Veckan slutade på +3.70% (!!!) Att det var FED som åter igen lämnade styrräntan i fred verkar vara det enda vi kan fira just nu, ALLT ANNAT LIKA. Och med det sagt, räntorna är höga, svenska bolag har en jätteskuld till farbror staten efter de kvantitativa lättnaderna som delades ut under pandemin, valutan fortsätter att  skvalpa och med det fortsätter vi att importera inflation i det svenska monetära systemet. Konkurserna fortsätter att öka med högre arbetslöshet som följd. Obligationslånen förfaller och måste lösas in på en uppblåst fastighetsmarknaden, det ser helt enkelt sådär ut, intet nytt på finansmarknaden. Nämnde jag krig också, Ukraina har blivit vardag och vi har nu vant oss med detta pågående elände, och nu även Israel, ett pyrande krig som pågått i över 70 år och som nu verkar ta fart på allvar, mer död och lidande.

Nya stöd och motstånd att ha koll på är 2163 och 2232 på ovansidan och 2094 och 2053 på nedsidan. Det är för tidigt att säga att vi lämnat den negativa trenden, jag tror OMX återigen kommer falla tillbaka in i trendkanalen söder ut vilket innebär en rekyl ner på ca 1.5% eller 150 punkter som det brukar heta. RSI och Stochastic håller sig på "positiva" men neutrala nivåer, med förra veckan i minnet, jag är dock bearish denna vecka.




Trevlig vecka !

BFE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar